29 October 2007

Bolje da sam ćutao (Me & My Big Mouth)


„Danas je kišilo i sjutra će kaže Radio...

Osamdeset četvrta se vuče

O moj Bože, kako grozno vrjeme...“

Kako se 1984. vukla to ga se baš i ne sjećam, ali kako 2007. prođe, to zdravo nije. Proletje kao nijedna do sada. Zašto mi niko nije rekao da je već oktobar. Tmuran dan, ali raduje informacija da će preksjutra konačno izaći Sunce, jer su brda i horizonti prestali sa štrajkom i da je i taj konflikt riješen. Čuo sam na radiju:„Uz nadljudske napore Ministarstva Poljoprivrede i Akvarela postignut je sporazum o ponovnom izlasku Sunca, bla, bla bla...“

I opet promašaj

Ubjeđivanje...

Taj začarani krug

u kojem niko ništa ne postiže

samo se zarađuju jeftini poeni besmislice.

Izlaz postoji

samo treba shvatiti

da krug nije krug, ustvari,

već spirala koja se širi nemilice.

Ako se dugo ostane u njoj

gubi se samokontrola

i prepuštamo se kružnim nanosima.

Ubijeđen da sam prevazišao

te spiralne metamorfoze u glavi

upustio sam se

u još jednu raspravu

o ljudskoj pameti (ili gluposti).

Sada sjedim sam,

isrpljen kao biljka bez vode,

na vrelom avgustovskom Suncu,

po ko zna koji put

obećavajući sebi

da mi se to nikada neće ponoviti...

Ustajem iz mrtvila

sa grižom savjesti velikom kao kuća

proslavljam još jedan poraz

novo iskustvo

i kroz zamagljeno i parom prošarano staklo

očekujem ponovni izlazak Sunca

ili bar prijatan telefonski poziv….

Čini mi se da u pozadini ove priče ide poznata melodija:

I see trees of green

Red roses too

I see them bloom

For me and for you

And I think to myself

What a wonderful world.[1]

1] Za one koji ne znaju: Louis Armstrong

No comments:

Zamorče

Vidici budućnosti Magličasto oslikavaju svjetlo I kaldrmu pod nogam Čine podnošljivom za bose noge Zacrtani put se mora proći A...